För att kunna erbjuda vatten till kunder har VA-enheten installerat en vattenkiosk, där du som kund kommer att ha möjligheten att fylla din tankbil eller liknande.
För att få åtkomst till vattenkiosken måste man registrera sitt företag och kvittera ut en nyckel. Man kan som företag ha flera registrerade nycklar och ansökan om registrering ska ske minst 3 veckor före man behöver vattnet.
För privatpersoner finns möjlighet att hämta ut vatten i småmängder dygnet runt, då behövs ingen nyckel.
Så här går det till:
- Fyll i blanketten som du hittar på den här sidan under ”Ansökan om nyckel till vattenkiosk”. Sänd blanketten till post@malarenergi.se
- När företaget är registrerat som kund, så skapas nyckeln till vattenkiosken och du som kund får ett mail med eget inlogg till www.vattenkiosk.se och kan hämta ut din nyckel hos Mälarenergi Vatten, Gasverksgatan 7, Västerås.
- På www.vattenkiosk.se kan man enkelt se hur mycket vatten man har tankat, vid vilka tillfällen och var tankstationerna finns.
- Fakturering sker enligt gällande VA-taxa.
Varför har man installerat vattenkiosker?
Syftet med installationen av vattenkioskerna är att säkerställa kvalitén och säkerheten för vattnet till våra kunder. Vattenkiosken har en backventil installerad så att ingen smitta kan komma in i ledningsnätet.
Observera att vattnet är ett så kallat tekniskt vatten och inte dricksvatten.
Samtliga brand- och spoluttag på det allmänna ledningsnätet kommer framöver att vara låsta.
Tankstationsnyckeln är personlig och debiteras vid förlust. Om man får felmeddelande vid vattentankningen eller om det inte kommer något vatten, vänligen kontakta företagskundcenter, 021-39 52 00 (dagtid) och felanmälan, 021-18 19 00 (kvällar och helger).